z dnia:
2021-08-25 |
Przygotowujemy się do rewitalizacji linii kolejowej nr 308 Jelenia Góra – Mysłakowice – Kowary – Ogorzelec. 25 sierpnia spotkaliśmy się z przedstawicielami samorządów, dla których powrót pociągów pasażerskich jest jedną z kluczowych kwestii – współpraca przy tym projekcie znacznie przyśpieszyłaby jego realizację. W spotkaniu brali udział także Cezary Przybylski, marszałek Województwa Dolnośląskiego, i Tymoteusz Myrda, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Licząca 26 kilometrów linia 308, jednotorowa i niezelektryfikowana, ma duże znaczenie dla rozwoju regionalnego. Mieszkańcy tej części Dolnego Śląska często mówią o problemach wynikających z braku dostępu do kolei. Odcinek Mysłakowice – Ogorzelec wyłączony został z ruchu osobowego w 1986 roku, a trasa Jelenia Góra – Mysłakowice – Karpacz – w 2001 roku.
Do odnowy przewidziany jest odcinek Jelenia Góra – Kowary Górne z opcjonalnym odgałęzieniem do Karpacza. Na całej długości linii mamy tu mocno zniszczoną infrastrukturę, z licznymi ubytkami nawierzchni i brakującym wyposażeniem.
W założeniach całe przedsięwzięcie wstępnie podzielone jest na trzy etapy:
-
Jelenia Góra – Mysłakowice (10 km); szacowany koszt 25 mln zł
-
Mysłakowice – Kowary Górne (15 km); szacowany koszt 37,5 mln zł
-
Mysłakowice – Karpacz (7 km); szacowany koszt 17,5 mln zł

|