W dniu wczorajszym w Urzędzie Marszałkowskim została podpisana umowa na realizację 2,5 km odcinka drogi od ul. Grota Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich w formule zaprojektuj –wybuduj.
Planowany odcinek skomunikuje ul. Grota Roweckiego z rondem w Żernikach na drodze 395 oraz ul. Buforową. Odcinek ten stanowić będzie kolejny etap budowy całego ciągu komunikacyjnego Bielany –Łany-Długołęka. Do zakończenie inwestycji pozostanie dalsza część ciągu komunikacyjnego od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do węzła Bielany Wrocławskie przy ul. Karkonoskiej.
Inwestycja planowana jest do realizacji w dwóch fazach:
- układ przejściowy jednojezdniowy aktualnie realizowany na całym odcinku od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich
-układ docelowy dwujezdniowy odsunięty w perspektywie czasowej do czasu wyczerpania przepustowości układu przejściowego.
W zamówieniu przewiduje się realizację jezdni północnej, natomiast na dojazdach do rond odcinki drogi realizowane mają być docelowo dla dwóch jezdni. Jednocześnie Zamawiający wymaga takiego kształtowania szerokości pasa drogowego, by decyzją ZRiD przejąć teren pod układ docelowy.
Początkowy odcinek drogi rozpocznie bieg w km 0+000 na skrzyżowaniu w formie ronda z ul. Gorta Roweckiego.
W km ok. 1+117 projektowanej drogi wojewódzkiej droga krzyżuje się z ul. Żernicką - planowane rondo. Projektowana droga kończy się wpinając do istniejącego ronda na skrzyżowaniu z ul. Buforową i Strzelińską (DW 395) w km ok.2+500.Należy wybudować chodnik i ścieżkę rowerowa wzdłuż odcinka ul. Buforowej do granicy m. Wrocławia (ok.200m). Przebieg projektowanej trasy określony został w PFU oraz w Koncepcji wielobranżowej i jest zbliżony do przebiegu drogi w obowiązujących Miejscowych Planach Zagospodarowania Przestrzennego.
Koszt przedsięwzięcia – ok.31 mln zł, termin realizacji – 28 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Wykonawcą jest BUDIMEX SA.
Charakterystyczne parametry określające wielkość lub zakres robót budowlanych przewidzianych do zaprojektowania i wykonania w ramach inwestycji
- Jezdnie klasy technicznej – G 1x2 układ przejściowy (G 2x2 układ docelowy - ronda i ich okolice)
- Prędkość projektowa – Vp=70 km/h,
- kategoria ruchu: KR5
- dopuszczalny nacisk pojedynczej osi na nawierzchnię jezdni: 115 kN/oś
- Szerokość korony drogi zmienna,
- Szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
- Szerokość jezdni - 7,00 m
- obustronne opaski bitumiczne szer. 0,50 m,
- Pobocza drogi - szer. min. 1,50 m (gruntowe ulepszone, utrwalone powierzchniowo),
- Jednostronny ciąg pieszo-rowerowy o szer. chodnika 1,5m i ścieżce rowerowej 2,00 m realizowany docelowo,
- pasy zieleni,
- skarpy nasypu i wykopu drogowego, rowy, przeciwskarpy,
- drogi obsługujące,
- urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego [BRD] oraz ochrony środowiska,
- elementy odwodnienia, kanalizację deszczową, drenaże, zbiorniki chłonno-odparowujące,
- oświetlenia drogowego,
- ekrany akustyczne,
- przepusty,
- usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą.

fot. Biuro Prasowe UMWD
|